International Wine Show Prague-lídr na vinařském trhu v Česku
Letos již patnáctiletý mezinárodní veletrh vína International Wine Show Prague je dnes již osvědčenou, stabilní, zavedenou akcí v oblasti obchodu s vínem v České republice, Toto vyhledávané setkání vinařů, kde nechybí silný obchodní podtón, se tradičně uskutečňuje v elegantním prostředí největšího pražského hotelu Hilton, dvakrát ročně – na jaře a na podzim.
Jde o nejdůležitější B2B vinařský veletrh v České republice. Akce je určena pro všechny domácí a zahraniční majitele vinařství a distributory vína, kteří hledají obchodní partnery v Čechách, na Slovensku i na okolních trzích. Veletrh plní roli významné příležitosti pro získávání a výměnu obchodních kontaktů a informací. Široká prezentace vín je určena výhradně pro odborníky z oblasti nákupu a prodeje vína a nápojů, majitele a provozní barů, restaurací, hotelů, kaváren, vinoték, obchodníky z oblasti maloobchodu a velkoobchodu, distributory a importéry. Nechybějí ani vybraní odborní novináři. Pro usnadnění komunikace mezi vystavovateli a návštěvníky je kapacita veletrhu omezena na přibližně 600 návštěvníků z vinařské branže – cílem je, aby se vystavovatel mohl plně soustředit na prezentaci své produkce.
PROČ PÍT BIO VÍNO?
1. Například proto, že obsahuje daleko méně siřičitanů, na které jsou někteří lidé přecitlivělí. Tato přecitlivělost se projevuje mimo jiné i bolestí hlavy. Zkuste si dát bio víno – třeba vyřeší Vaše ranní bolesti hlavy po oslavě!
2. Proto, že jste vegani! Víte, že při výrobě konvenčního vína se používají čiřidla, která mohou být z živočišných zdrojů?
3. Snad proto, že ve víně má být pravda – ne chemie! Nebo chcete, aby Vaše víno obsahovalo zbytková množství desítek látek používaných při běžné výrobě?
4. Nebo proto, že chcete pít zdravé živé víno, které nestojí měsíce v regálech hypermarketů, ale naopak vyžaduje péči a opatrnost při skladování.
5. Protože bio víno je pěstováno v souladu s přírodou – ne jí navzdory! Zůstává v něm energie slunce, zdravé půdy, drobného života ve vinici a doteků starostlivých rukou.
6.Navíc pokud zadáte tento kód 9NFHJDCD pro naše čtenáře, máte při objednávce nad 1000,-kč dopravu zdarma! Do obchodu
Exkluzivitu akce zabezpečuje z opačné strany také limitované množství vystavovatelů, jejichž počet je stanoven na maximálně osmdesát. IWSP poskytuje zájemcům individuální dohled a asistenci při budování nových obchodních vztahů v České republice a na Slovensku. Cílem je znásobit potenciál výstavy IWSP a rozšířit individuální služby pro jednotlivé vystavovatele. Vize IWSP do budoucna je stát se trvalou základnou pro vytváření kvalitních obchodních partnerství v oblasti obchodu s vínem. V roce 2014 bylo zahájeno také mezinárodní hodnocení vín IWSP Wine STAR Certificate, které probíhá v rámci veletrhu. Tým certifikovaných porotců hodnotí přihlášená vína na základě pevně stanovených pravidel OIV. Oceněná vína získají certifikát a jsou exkluzivně prezentována v rámci veletrhu IWSP.
Každý veletrh IWSP provází vydání magazínu EnoMARKETING. Ten podrobně informuje o všech zajímavostech, novinkách a aktualitách, vystavovatelích, vybraných vinařských tématech, přináší rozhovory se zajímavými osobnostmi. Prostřednictvím cílené medializace nabízí EnoMARKETING příležitost oslovit cílovou skupinu všech významných odborníků na českém trhu. Vinaři, vinařské asociace, sdružení, vinotéky, vinné bary a obchodníci zde mohou průběžně a pravidelně informovat o svých produktech a novinkách ze svého businessu. Magazín vychází v tištěné i online verzi čtyřikrát ročně a je zdarma distribuován všem významným subjektům v oblasti obchodu s vínem v České republice. Online verze časopisu je k dispozici na webových stránkách www.iwsp.cz.
IWSP je klíčovou událostí v Českém vinařském kalendáři. Pro konání veletrhu je hlavní město Praha – centrum kulturního a společenského života České republiky ideálním místem. Vinařství má v České republice dlouhou historii a jeho úspěchy na světových soutěžích ukazují, že čeští a moravští vinaři vyrábějí vysoce kvalitní vína. Soběstačnost České republiky ve výrobě vína dosahuje v průměru 30 %. Proto významnou roli hraje import. U českých spotřebitelů obecně v posledních desetiletích narůstá nejen sama konzumace vína, ale i celkový zájem o vinařství ve všech jeho souvislostech. Není pochyb, že spolu s tímto trendem poroste souběžně i význam a užitek veletrhu IWSP.
Ozdobou letošního podzimního IWSP byli velmi zajímaví hosté, držitelé mezinárodně respektovaného titulu Master of Wine. Během veletržního dne např. sommeliérka Romana Echensperger představila nejstarší německou asociaci VDP, Caroline Gilby připomněla proslulost moldavských vín, jediná česká nositelka zmíněného titulu Lenka Sedláčková prezentovala vína italské Sieny a Kenichi Ohashi z Japonska nechal vyniknout svým znalostem saké. Mezi českými vinaři, zastoupenými na posledním IWSP bylo mikulovské vinařství Fučík, které zvítězilo na 11. ročníku soutěže o titul Král vín České republiky v konkurenci 1212 vzorků ze 160 českých a moravských vinařství. Jednou větou na závěr – letošní podzimní veletrh IWSP byl velmi zdařilý…
Miroslav Navara