Na cestách se můžeme těšit i na jídlo

O jídle lze mudrovat do nekonečna. Jak by ne, když jde o jednu z nepostradatelných podmínek k životu. V případě kvalitních a chutných potravin o nezbytnou podmínku života šťastného a spokojeného. Je nesporné, že optimální je vyváženost tří složek: kvality, chuti a ceny. Existují i podpůrné názorotvorné podmínky – např. že neexistují potraviny nezdravé, jsou pouze jejich nezdravá množství. Jinou podmínkou, která hraje významnou roli, je minimalizace užití náhražek při přípravě či výrobě potravin. Ty jsou nevhodné zejména pro seniory. Konečně náš přístup k jídlu do značné míry formuje fakt, zda se na ně těšíme (ať už v domácím prostředí, nebo na toulkách), či nikoli. A zde se staví do popředí jeho chuť. A právě chuť je dominantou i soutěže Česká chuťovka.

Letos už 14. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2022 a Dětská chuťovka 2022 proběhl pod záštitou Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, ministra zemědělství Zdeňka Nekuly a prezidenta Agrární komory Jana Doležala. Uspělo celkem 36 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků v pondělí 31. října v reprezentativním prostředí Senátu parlamentu ČR ocenění za nejchutnější potraviny, vyrobené v České republice. Značkou ČESKÁ CHUŤOVKA se tak může nově pyšnit 135 výrobků a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA pak dalších 18. Titulem Rytíř české chuti byl poctěn Pavel Holeček, který se jako dlouholetý vedoucí řeznictví Globus ČR významně zasloužil o stabilně vysokou kvalitu a vynikající pověst jeho masných výrobků. Ty zaznamenaly již desítky ocenění Česká a Dětská chuťovka a mohou se pyšnit neklesajícím zájmem zákazníků.

Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 14 let své existence pevné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin, vyrobených v České republice. Mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vracejí, a to i v současném napjatém období, protože právě na vynikající chuti svých výrobků si stejně jako jejich zákazníci zakládají. Získaná ocenění tak pro ně znamenají i důležitý marketingový přínos. Výsledky letošní soutěže potvrdily, že ocenění potravináři nabízejí patřičnou kvalitu a vynikající chuťové vlastnosti i navzdory současné složité ekonomické situaci, kdy nutno zároveň čelit dramatickému růstu cen energií a dalších vstupů i šetrnějšímu nákupnímu chování veřejnosti. Za to si zaslouží nejen obdiv a uznání od svých věrných zákazníků, ale nepochybně i cílenou a promyšlenou systémovou podporu ze strany vlády a příslušných institucí – potravinová bezpečnost by měla nepochybně patřit mezi současné nejvyšší priority státu.

Tak tedy – ať se chystáme posedět s rodinou v ničím nezkalené atmosféře, či chceme něčím spolehlivým uctít své přátele či návštěvy, anebo se chystáme ne cesty po vlasti či v blízkém zahraničí, budiž nám při výběru potravin i nápojů majákem označení Česká chuťovka nebo Dětská chuťovka. Kdo by se chtěl na nákup předem připravit či nakupovat on-line, jejich přehled i další aktuální informace objeví na www.ceskachutovka.cz nebo www.facebook.com/ceskachutovka. Je dobrý předpoklad, že při konzumaci potravin a nápojů, nesoucích značky ocenění v této soutěži u vás navodí podobně příznivou a hřejivou náladu, jakou při 14. ročníku poprvé v sále Senátu nastolila řízná Řeznická dechovka, ozdobená sóly Felixe Slováčka. Tak spokojené cestování plné skvělých zážitků – včetně těch chuťových!

Miroslav Navara/TZ

 

Líbil se Vám náš článek?