CK TUI startuje expanzi na českém trhu
Původně bychom tuto společnost našli pod názvem Tourism Union International. Jak šel čas, vše se zjednodušovalo, modernizovalo, z původního polopatického názvu zůstala jen počáteční písmena – TUI. A jak „ten čas šel“, díky úspěchům v podnikání se TUI (TUI Group) proměnila v jednu z největších společností v Evropě v oblasti cestovního ruchu, se zastoupením na celém světě. Sídlí v Německu, její akcie se obchodují na Frankfurtské burze a na regulovaném trhu dolnosaské burzy v Hannoveru. Úctyhodným 19 milionům svých klientů nabízí integrované služby z jediného zdroje, zahrnující kompletní hodnotový řetězec v oboru. Prostřednictvím prémiových značek RIU, TUI Blue a Robinson skupina vlastní více než 400 hotelů a resortů, 17 výletních lodí – od luxusních MS Europa a MS Europa 2, přes expediční lodě třídy HANSEATIC až po flotilu Mein Schiff společnosti TUI Cruises, nebo výletní lodě britské Marella Cruises. Členy skupiny jsou přední evropské značky cestovních kanceláří a online marketingové platformy, např. pro nabídky samostatného hotelového ubytování nebo samostatných nákupů letenek. Skupina zahrnuje i pět aerolinií s více než 130 moderními stroji pro středně dlouhé a dálkové lety a zhruba 1 200 cestovních agentur. Kromě pokračujícího rozvíjení hlavní činnosti v oblastech hotelového ubytování a výletních plaveb prostřednictvím společných podniků a aktivit v turistických destinacích se skupina TUI Group stále více zaměřuje i na rozvoj digitálních platforem. Postupně se tak proměňuje v globální platformu cestovního ruchu. Základem firemní kultury TUI Group je globální odpovědnost za udržitelný ekonomický rozvoj a environmentálně a společensky odpovědné jednání. Nadace TUI Care Foundation realizuje projekty, zaměřené na pozitivní vliv cestování, vzdělávání a podporu ochrany životního prostředí a sociálního rozvoje v 25 zemích světa. Podporuje tak i rozvoj turistických destinací. Projekty nadace TUI Care Foundation po celém světě vytvářejí nové příležitosti i pro příští generace.
Na stávajících evropských trzích si TUI udržuje svou pozici, zatímco svou dosavadní přítomnost v Česku výrazně posílí. Na tiskové konferenci v Praze to osobně podrobně komentoval ředitel komunikace TUI Aage Duenhaupt. V nadcházející sezoně 2025 si světový lídr v oboru klade za cíl zdvojnásobit aktuální roční počet klientů z České republiky a rozšířit počet svých poboček u nás na deset. „V uplynulém roce jsme dokázali na českém trhu oslovit 50 000 spokojených turistů, kteří za odpočinkem cestovali do nejžádanějších turistických destinací. Vedle stávajících čtyř poboček máme i vlastní mobilní aplikaci. Nyní je naší prioritou výraznější vstup značky TUI na český trh“, říká Marcin Dymnicki, generální ředitel TUI pro Česko a Polsko.
K nejoblíbenějším letoviskům Čechů patří Antalya, Mallorka a Kréta. Do všech těchto destinací jsou k dispozici přímé lety, především z Prahy. Mezi další vyhledávané slunečné destinace patří Bulharsko, Egypt, Kypr, Kanárské ostrovy a Madeira. Na nejkrásnější evropské pláže dopravují turisty celoročně přímými lety partnerské aerolinky s odlety z Brna a Ostravy. Pro nadcházející zimu je největší zájem o Tureckou riviéru, Hurghadu, Marsa Alam a Kanárské ostrovy. Všechny tyto destinace jsou snadno dostupné přímými lety z České republiky. TUI kromě toho nabízí i dynamicky sestavované dovolenkové balíčky s odlety z Německa a Rakouska, které jsou zajímavé hlavně pro zákazníky z příhraničních oblastí. TUI má bohatou nabídku i pro ty, kdo dávají přednost cestování vlastním vozem. Vyberou si z mnoha ubytovacích možností například v Chorvatsku, Itálii či Polsku. Milovníkům zasněžených svahů nabízí cestovní kancelář dovolené v Rakousku a Jižním Tyrolsku. Všechny prodejní kanály TUI nabízejí i krátké pobyty v turisty oblíbených lokalitách, či zájezdy do vzdálených, exotických destinací, jako jsou ostrovy v Karibiku nebo Indickém oceánu. Při rezervacích svých dovolených mají klienti TUI k dispozici výběr možností. Zájemcům, kteří si nevybrali z kompletních zájezdů, poskytuje TUI nejširší nabídku na trhu díky své rozsáhlé síti kontaktů a tudíž i možnostem prakticky neomezených kombinací ubytování a letecké dopravy.
„Prostřednictvím značek RIU, TUI Magic Life, a TUI Blue nabízíme našim zákazníkům jak ty nejvyhledávanější hotely v nejoblíbenějších turistických destinacích na pobřeží Středozemního moře, tak i cesty do romantických destinací, jako je Dominikánská republika, Srí Lanka, Mauricius či Zanzibar,“doplňuje Marcin Dymnicki.
Nejdůležitějšími prodejními kanály CK TUI v ČR webové stránky TUI.cz a mobilní aplikace. Kromě toho CK nabízí své zájezdy i prostřednictvím husté sítě více než 300 partnerských cestovních agentur a online agentur. V létě 2024 otevřela TUI kamenné prodejny v Praze (2), Brně a Ostravě a chystá otevření dalších šesti. „Pro nadcházející rok máme v ČR opravdu velké plány. Nabídky zájezdů pro příští sezonu jsou již dostupné a také žádané. Naším cílem je mít deset vlastních prodejních míst se 60 zaměstnanci. Rádi bychom, aby TUI měla v létě 2025 na dovolené 100 000 rekreantů z České republiky,“uzavírá Marcin Dymnicki.
Miroslav Navara/TK