Autosalon 48 – díl nabitý elektřinou

Elektromobil, test extrémního vozu, nebo mini auto do města. Vyberte si váš styl jízdy životem. Autosalon sledujte ve čtvrtek 29. listopadu ve 20:15 na Prima COOL a v repríze 1. prosince v 8:00 na TV Prima.

Inter arma silent musae – Ve válce umělci netvoří. Za to inženýři přicházejí se zlomovou technologií. Když je krize pohonných hmot, jako ve čtyřicátých letech minulého století, objeví se japonský elektromobil: 60 let před modely Leaf nebo Mirai. Nemá cenu bádat, kde by elektromobilita byla dnes, kdyby vývoj pokračoval stejným tempem, status quo 2018 známe díky výstavě E-SALON. Pokud jste ho nestihli, máte jedinečnou příležitost mrknout na to nejzajímavější z celé akce. A že bylo na co se dívat.

Obecně platí, že výborný řidič předvídá, nenajíždí, brzdí motorem, využívá kinetickou energii vozu. Dalo by se s nadsázkou říct, že nepotřebuje brzdový pedál. Na druhou stranu znakem výborného elektromobilu je, že naopak vůbec nepotřebuje řidiče. Málokterá vozidla byla tak často na autonomní misi jako Tesla Model S, Renault Zoe nebo druhý nejúspěšnější elektrovůz světa NISSAN LEAF.

Malá hádanka: Má vyklápěcí dveře typu racčí křídla a červený lak, ale italský supersport to není. Už kolem 60 km/h vítr sviští kolem uší, nohy trochu mrznou, ani o motocykl však nejde. Má čtyři kola, volant, karosérii, do kategorie automobilů ovšem nepatří. Není divu, že z 3500 novinek otestovaných za 15 let jde o ten nejextrémnější stroj – expert Radek usedne do RENAULT TWIZY.

Městské auto 21. století musí mít malé rozměry, náklady srovnatelné s MHD, a elektromotor, aby mohlo do všech zón, mělo parkování zdarma, a samozřejmě nesmí chybět možnost kontrolovat jeho stav a ovládat některé funkce přes smartphone. Ideální se jeví SMART EQ FORTWO. Co se ale stane, když vyrazí za hranice města a dostane se na hranici akčního rádiusu? Vydrží takovou nálož, nebo ne?

Zdroj foto: archiv společnosti

 

Líbil se Vám náš článek?