Autosalon 5: Pohled na hybridy, auta budoucnosti i český závoďák
Sledujte Autosalon již tento čtvrtek 31. ledna ve 20:15 na Prima COOL a v repríze 2. února v 8:35 na TV Prima.
Všechno se mění. I život řidiče. Rada, že má koukat do zrcátka, se stane irelevantní. Prémiové SUV znamená tankovat prémiový benzín či naftu. I tato poučka bude platná jak deštník v Abú Dhabí. A když ti před kola vběhne divoké zvíře, jako velbloud, vytočení motoru nepomůže. AUDI E-TRON zkrátka postrádá zpětná zrcátka i spalovací motor. Zda nepostrádá smysl, poletí do Emirátů zhodnotit Tereza.
Kdyby u vozů kategorie 4×4 šlo čistě o prostupnost terénem a poměr cena-užitná hodnota, jezdí 70% národa Ladou Niva, Dacií Duster nebo modely GAZ. Jenže v tom je ten háček. O boční náklony, uzávěrky ani brodivost nejde. Stačí zvýšený podvozek, velká kola, ale hlavně pěkný design a odpich! Pak oželíte místo na zadních sedadlech a zaplatíte za BMW X4 šestkrát víc než za Ladu. Vážně.
Na začátek kupecké počty: Za litr Naturalu 95 v průměru 31 Kč, kdežto za jednu kWh cca čtyři koruny. Výsledek rovnice jízdních nákladů zní: s elektromotorem jezdíš za polovinu. Jenže to většinou platí na kratší trasy a taky WLTP norma ukázala, že údaje výrobců byly někdy značně optimistické… Kolik skutečně ujedete bezemisních km, zjistíme na PLUG-IN HYBRIDECH ZNAČKY KIA.
Dvě turbodmychadla jsou víc než jedno, které je buď velké a má problém dole, nebo k roztočení turbíny výfukovými plyny stačí málo, pak ale nestačí přikrmit vršek. Jak je možné, že dosud žádná ŠKODA,,twinturbo“ nedostala? Nevíme, ale v SUV se sedmi místy, co má sportovní švih, ho potřebuje už kvůli vyšším jízdním odporům. Udělá tedy 500 Nm a 240 koní dělá z KODIAQ RS závoďák?