Řetězec KFC uvádí do života nový koncept svých restaurací
Řetězec Kentucky Fried Chicken nabízí kuřecí speciality již ve zhruba 20 000 restaurací, situovaných ve více než stovce zemí světa. V České republice otevřela první restaurace KFC v roce 1994 ve Vodičkově ulici v Praze. Přestože na celém světě restaurace KFC nabízejí více než 400 různých produktů, základní nabídku tvoří kousky kuřete, připravované podle tajného receptu Colonela Harlanda Sanderse. Dnes působí v Česku celkem 71 restaurací KFC jak ve městech, tak i při hlavních silničních tazích. KFC však míří i do menších měst, jak dokazují nejnověji otevřené restaurace v Kolíně a Frýdku-Místku. V těchto dnech KFC zavádí do svých provozů nový, moderní koncept. Ten vychází z historických základů značky a posiluje uplatnění základních hodnot společnosti. Těmi jsou kvalita, čerstvost, lokální dodavatelé a ruční příprava pokrmů před samotným podáváním. Postupný vývoj konceptu interiéru restaurací vycházel z potřeb moderní doby, s důrazem na historický odkaz zakladatele KFC. Odpovídá také přáním, prioritám a zvyšujícím se nárokům zákazníků. Potvrdil to i nejnovější průzkum společnosti KFC, provedený ve spolupráci s výzkumnou agenturou IPSOS, podle něhož vnímají návštěvníci restaurací rychlého občerstvení jako nejdůležitější aspekty provozu čerstvost pokrmů, rychlost obsluhy a používání kvalitních surovin. Neméně významnou roli pro dotázané hraje také cena a oblíbený pokrm.
Základním stavebním prvkem nových restaurací je využití přírodních materiálů, jako jsou dřevo, cihly a živé rostliny, které v kombinaci se skleněnými panely vytvářejí příjemný, světlý prostor. Stěny restaurací zdobí dekorace, připomínající historické kořeny i standardy značky KFC. Důležitou součástí nové generace restaurací pak je otevřená kuchyně. Ta dává hostům možnost nahlédnout, jak kuchaři KFC připravují nemleté kuřecí maso a další suroviny. Některé restaurace také zavádějí nový systém objednávání a výdeje pokrmů, který umožňuje navázat úzký kontakt s hosty a tak lépe naplnit jejich požadavky. Součástí nového konceptu restaurací jsou i nové uniformy personálu, které by se ve všech restauracích KFC měly objevit během letošního roku. Všechny nově otevírané a rekonstruované restaurace již budou navrženy v novém pojetí. Nový design je už nyní možné ocenit v restauracích v Kladně, Frýdku-Místku, Českých Budějovicích a Kolíně, pražská KFC na nám. I. P. Pavlova je první restaurací v tomto designu v Praze. Ta je jednou z prvních restaurací, otevřených v České republice – provoz tu byl zahájen 11. ledna 2001. Její právě dokončená rekonstrukce tedy proběhla po 15 letech fungování. Jde o jednu z nejnavštěvovanějších restaurací v ČR a historicky první, kde byl zaveden non-stop provoz (2003). V prvním týdnu po spuštění nonstop provozu tu bylo dosaženo rekordního počtu obsloužených zákazníků během jednoho týdne. Přišlo téměř 30 000 hostů, což představuje světový rekord KFC v počtu obsloužených hostů za týden. Kromě využití přírodních materiálů – dřeva, cihel a rostlin, doplněných o skleněné panely a grafiky umístěné na stěnách a otevřené kuchyně nechybějí i rozměrné digitální obrazovky, přehledně prezentující nabídku. Restaurace má celkovou rozlohu 446 m2 a nové uspořádání nabízí o 30 míst k sezení více – celkem 120. O spokojenost hostů se stará tým více než 100 zaměstnanců této pobočky. V průběhu roku projde kuchařům restaurace KFC I. P. Pavlova rukama průměrně 27 tun obalovací směsi, zpracují 100 tun kuřecího masa a připraví okolo 70 tun hranolků. V letošním roce očekává tato pobočka překonání hranice 10 000 000 obsloužených zákazníků.
Miroslav Navara dle tiskové zprávy